Blocs Terrassencs - terrassa.com PREN-T'HO COM VULGUIS: NO CORRIS...

dimecres, d’octubre 17, 2007

 

NO CORRIS...

El RACC assegura que la mesura de reduir el límit de velocitat en els accessos a Barcelona no disminuirà les emissions contaminants. El club assegura que la Generalitat ha fet uns càlculs erronis i no ha tingut en compte les congestions a les carreteres com a problema fonamental.
El RACC està en contra de la regulació de la velocitat a 80 quilòmetres per hora que la Generalitat aplicarà a partir de l'1 de novembre en les vies ràpides d'accés a Barcelona. Segons el RACC, el límit que imposa el govern català és una mesura ineficaç, ja que les congestions a les carreteres provoquen més emissions contaminants que no pas la velocitat.
Per tant, segons el RACC s'hauria de regular la velocitat depenent de la situació, com per exemple a les entrades de Barcelona, enlloc de fer-ho a les sortides. El club afegeix que així s'aconseguiria descongestionar les vies i s'augmentaria la seva capacitat fins a un 15%. A més, l'entitat assegura que la Generalitat ha fet uns càlculs erronis i la reducció de la velocitat no disminueix en un 12% les emissions contaminants, sinó en un 2%.
De la seva banda, el conseller d'Interior i Relacions Institucionals, Joan Saura, assegura que la limitació a 80 quilòmetres per hora per a l'entorn de l'àrea metropolitana "no es canviarà", i ha avançat que a partir de l'1 de gener es començarà a sancionar els vehicles que superin aquesta velocitat.En declaracions a Catalunya Ràdio Saura ha assenyalat que "el problema de la congestió no s'acabarà fins que hi hagi una millora important del transport públic. Si algú pensa que la congestió de l'àrea metropolitana es pot arreglar a partir del transport privat s'equivoca", ha afirmat el conseller.També ha defensat els càlculs de la Generalitat per justificar la mesura, en comentar que van ser fets per "experts", i ha insistit que limitar la velocitat suposa una disminució de la contaminació atmosfèrica i de les víctimes per accidents de trànsit.

font:la malla


Comments: Publica un comentari a l'entrada



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?